Biciklizés Pesten...
Ott kezdődött az egész, hogy 2011 szeptemberében az akkori lakótársam, Bence felhozott egy régi biciklit az albérletbe, hogy majd azzal jár suliba, és egyszer én is kipróbáltam, azzal mentem suliba. Nagyon jó volt abban a városban biciklizni, ahol eddig még csak BKV-val, gyalog vagy ritkán kocsival közlekedtem. A bicikli régi volt és hazafelé az ülése is majd le esett, így alig ültem rajta, inkább lábból tartottam magam végig, de maga az út élménye nagyon jó volt.
Ekkor határoztam el magam, hogy majd felhozom az általános iskolában kapott, Metróban 20e Ft-ért vett összteleszkópos biciklimet. Itt jegyezném meg, hogy senki se vegyen szupermarketben biciklit 20e Ft-ért, kivéve ha folyamatos problémákra és nagyon rossz minőségre vágyik.
Na én pont egy ilyen rossz minőségű biciklit hoztam fel, amit már egyszer át is festettem és az alkatrészek nagy részét már legalább kétszer lecseréltem, mert természetesen elromlottak. Mikor felhoztam Pestre, akkor sem volt tökéletes a bicikli, de azért ment...
Hatalmas élmény volt biciklizni Budapesten, 15 perc alatt bent voltam a suliban az albérlettől, mikor BKV-val 20-30 perc volt az út, de még nagyobb élmény volt az, hogy mozgok és szabad vagyok. Nem kell függenem a buszról, idegeskednem hogy ha nem férek fel a buszra és ha a következő is késik, akkor nem érek be ZH-ra, de ha mind időben jön akkor pedig ZH előtt fél órával már a teremben ülhetek feleslegesen korán. Egy hosszú nap után jó dolog hazatekerni a bringával, felfrissít és nem hullafáradtan érkeztem haza, hanem épp hogy tele energiával, pedig pont hogy mozogtam előtte.
2012 márciusában az egyik kedvenc használt bicikli oldalamat böngésztem, a testbike bolhapiac oldalát, ahol találtam 28e Ft-ért "használt futár bringát", ki is mentem Dunakeszire, ahol nem100 felhasználói név mögé bújt férfivel találkoztam. Nagyon kedves férfi volt, jót beszélgettünk az úton a háza felé. Ha jól emlékszem nyugdíjas, és bicikli felújítással foglalkozik hobbi szinten. Ki is hozta az általam kiválasztott biciklit a vasútállomásra, és a házig is tekerhettem. Ott a többi biciklit is megmutatta, volt legalább 5-6. Mindegyikkel mentem egy kört, nem csak azzal amit mentem megnézni. De végülis a narancssárgát választottam, amiért mentem. :)
Volt egy érdekes chopper jellegű biciklije is, azt is kipróbálhattam, sőt még le is fényképezett vele. :)
Ez a bringa volt az egyik kedvence neki is, de eladó volt. 50e Ft körül volt ha jól emlékszem. Lassan lehetett vele menni, és úgy kellett menni vele mintha egy csuklós buszt vezetnél egy sima autóhoz képest, az elmondása szerint. Igaza is volt, termetes és lomha bringa, a kanyarban az első kerék még az aszfalton fordult el, de a hátsó kerék már lehet lement a fűre. De az életérzés miatt megéri, nem a sebesség miatt tekersz, hanem mert jó hátradőlni, és csak élvezni hogy suhansz. Gondolom a choppereken is ilyen lehet az utazás élménye.
Vissza a narancssárga bringához. Eldöntöttem hogy nekem az kell, a többit visszapakoltuk a pincébe. Kaptam tőle ingyen sárhányót amit ott helyben gyorsan fel is szereltünk rá. :) A vonatig még volt 40-50 perc, úgyhogy meghívott egy kávére és jót beszélgettünk. nem100 most is aktívan árul bicikliket a testbike bolhapiacán, ha valaki olcsón akar bringát akkor tőle vehet. Természetesen ahogy ő is jelzi 3 csillaggal a bringa állapotát az oldalon, ne számítsunk arra hogy tartós használat mellett örök élet lesz a bringa és sose kell javítgatni, bütykölni, de ezt majd később. A bringát elhoztam és csináltam is róla egy képet még a vasútállomáson.
Nagyon szerettem ezt a biciklit, gyorsan tudtam vele haladni, de a kerekei nem voltak annyira vékonyak, hogy a budapesti kátyúk tönkretegyék. Utólag kiderült hogy egy Favorit típusú biciklim van. Ezt használtam is szinte minden nap Budapesten 2012 áprilisától 2012 szeptemberéig. Amikor kezdett kicsit furcsává válni a bicikli, és két küllője ki is tört hátulról. El is vittem egy bicikli szervízben, ahol megmondták hogy nincs jó állapotban. A hátsó kerék kicsit eldeformálódott, már cserélni kellene, de olyan régi, hogy már ilyet nem lehet kapni. Új felnihez pedig új fogaskerék és lánc is kellene. De nagyobb gond volt az, hogy az első villám se volt fixen a vázban, kicsit lötyögött. Én nem értek hozzá, de vázcserét is javasoltak. Sajnos többe került volna megcsinálni, mint amennyit ér, így inkább nem kértem a javítást, eltettem a biciklitárolóba, azóta sem ültem rá. Majd lehet leviszem vidékre, hátha ott apum egyik öreg bicikliszerelő ismerőse helyre tudja hozni, neki lehet van ilyen kereke. Nem szeretnék megválni tőle, annyit nem adna senki érte amennyiért már megválnék tőle. Szeretném felújíttatni, és vidéken szüleimnél tárolni. Ott jó lesz majd néha elővenni és tekerni vele egyet.
nem100 persze azóta is folyamatosan árul bringákat, érdemes megnézni azokat ha valaki olcsón szeretne egyet, amire persze figyelni kell, karban kell tartani, de jó bringák jó áron. :) Itt az első pár bringát mindig ő árulja.
Szeptember óta tehát nincs bringám, fura is volt visszaszokni a BKV-ra. De tudtam hogy ez nem lesz mindig így, majd tavasszal veszek egy bringát...
Péntek reggel böngészgettem szokás szerint a testbike bolhapiacát, de valamiért átléptem a testbike sima oldalára, ahol a biciklikereső rovatot kitöltve kidobott pár biciklit, amiket elvileg nekem ajánl. Köztük volt pár Csepel bicikli is, meg is tetszett a Csepel Royal 3* 1.0 és a Csepel Royal 4* 1.0. Kíváncsiságból utánuk is kerestem, hogy hol és milyen áron lehet őket kapni. Meglepetésemre, a Csepel márka egyik boltjában akciós most a Csepel Royal 4* 1.0 csak 80e Ft, ami máshol 100-120e Ft között mozog. Fel is keltette az érdeklődésemet, hiszen nem csak tavasszal lehet venni bringát, hanem ilyenkor is, sőt ilyenkor lehet igen jó áron bringát venni, ahogy ez az akció is mutatja.
Nem is vártam sokat, péntek délután elnéztem a boltba megnézni milyen színek vannak, élőben tetszik-e és egyáltalán van-e még belőle. Beléptem a boltba és megkérdeztem, hogy van-e még akciós Csepel Royal bicikli. Mondták hogy van és meg is mutatták őket. Meglepetésemre először a Cselep Royal 3* 1.0 bicikliket mutatták meg, amiken 65e Ft-os árcédula volt, illetve volt belőle egy nagyon gyönyörű, szürke-barna-fehér színben, pont a méretemben. Ezen kívül volt még ha jól emlékszem három darab másik 3-as illetve két vagy három darab 4-es Royal. De nekem már csak ez kellett, egyből megtetszett és meg is vettem. Azóta se bántam meg, nagyon jó vétel volt szerintem, hisz az eladó szerint is ha ezek elfogynak, akkor majd csak tavasszal lesznek, de már 90-100e Ft-os árcédulával.
Nagy vigyorral az arcomon jöttem ki a boltból, hazafelé tekerve. Nagyon kényelmes, könnyű és hangtalan a bringa. A fékei nagyon jól fognak, az ülése és a kormánya is kényelmes. De még pár szót írnék magáról a 3-as royal csepel bringáról. Városi közlekedésre tervezék, egysebességet bringa, nincs rajta váltó, cserébe könnyebb, letisztultabb a formája és kevesebb dolog romolhat el rajta. Én amúgy sem vagyok a váltás híve, a narancssárga favoriton sem váltottam szinte sose, szeptemberben már nem is mozdult meg a váltója, hisz május óta én hozzá se nyúltam. Másik érdekessége a royal-nak, hogy nem csak egysebességű (single-speed) bringaként lehet használni, hanem fixiként is, csak úgy, hogy a hátsó kereket kivesszük és megfordítjuk, hiszen mindkét oldal van rajta fogaskerék. Egyik oldalt single-speed, másik oldalt fixi. Mindig is szerettem volna egy fixit, és tadammm, lett is egy. Most még single-speed módban használom, de később mindenképp kirpóbálom fixiként is, nagyon kíváncsi vagyok rá.
Készítettem is róla egy képet. Nekem nagyon tetszik ez a letisztult forma, a vékony váz és a vékony kerekek. :)
Aki szeretne egy hasonló bringát jó áron, annak javaslom hogy látogasson el minél hamarabb a csepelbolt.hu oldalra. :)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése